۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۶۲۶۲۳۵
آیت الله حسینی قزوینی:

مخالفان وحدت موردلعن ائمه اطهار هستند|فضای مجازی قتلگاه جوانان شده است+فیلم

مخالفان وحدت موردلعن ائمه اطهار هستند|فضای مجازی قتلگاه جوانان شده است+فیلم
استاد درس خارج حوزه اجرای برنامه های عیدالزهرا در تناقض با وحدت دانست و با ذکر روایتی در این زمینه تأکید کرد که مخالفان وحدت بین مسلمین مورد لعن ائمه اطهار(ع) هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم تجدید بیعت طلاب و فضلای حوزه های علمیه با امام زمان(عج) همزمان با نهم ربیع الاول در شبستان کربلای مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

آیت الله سید محمد حسینی قزوینی استاد درس خارج حوزه علمیه قم در این نشست ضمن گرامیداشت سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) و تبریک به مناسبت آغاز امامت امام زمان(عج) افزود: متأسفانه در این ایام به مقدسات دیگر مذاهب از سوی برخی افراد جسارت می‌ شود که این کار نه تنها مایه خوشحالی اهل بیت(ع) نیست بلکه ناشران فرهنگ صب و شطم مورد لعن اهل بیت(ع) قرار گرفته اند.

وی افزود: روایتی در کتاب شیخ صدوق وارد شده که از نظر رجالی بسیار قوی است، از امام صادق(ع) سؤال شد که فردی در مسجد می‌ نشیند و مخالفان شما را را لعن و صب می‌ کند، حضرت فرمود: لعنت خدا بر این فرد باد که این فرد ما را در معرض فحش و لعن دیگران قرار می‌ دهد.

آیت الله حسینی قزوینی بیان داشت: در خطبه 206 نهج البلاغه آمده است که حضرت علی(ع) در جریان جنگ صفین وقتی شنیدند برخی از یاراشان به لشکریان معاویه ناسزا می‌ گویند از این کار نهی کردند و فرمودند: این کار شما مورد پسند ما نیست.

وی در ادامه با تأکید بر این که نتیجه جسارت به مقدسات مذاهب دیگر و برگزاری مراسماتی همچون عیدالزهرا کشته شدن شیعیان در سراسر جهان می‌ شود، گفت: مرحوم حضرت آیت الله بهجت می‌ فرمودند کسانی که چنین کاری می‌ کنند بدانند اگر با این کار شما خونی از بینی یک شیعه خارج شود و به کسی صدمه ای وارد شود در این گناه شریک هستند.

رییس مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر(عج) در بخش دیگری از این مراسم در ارتباط با تجدید بیعت سربازان امام زمان(عج) با ایشان در نهم ربیع الاول خاطرنشان ساخت: همه باید مصمم باشیم که هر روز دعای عهد را بخوانیم که به تعبیر این دعا باید بیعتی با امام زمان(عج) ببندیم که هیچ گاه پایان نمی پذیرد و زوالی در آن راه ندارد.

وی با اشاره به این که در دعای عهد دریچه از حقایق وجود دارد، گفت: در دعای عهد می‌ خوانیم که خدایا ما را از اعوان و انصار و مدافعان و سرعت دهندگان در امور امام زمان(عج) قرار بده؛ ما فعلا به نصرت و دفاع حضرت در زمان ظهور بحثی نداریم ولی در زمان غیبت هم مهم است که چگونه می‌ توانیم از اعوان و انصار و مدافعان حضرت قرار بگیریم.

آیت الله حسینی قزوینی در ادامه ابراز داشت: امام زمان(عج) در توقیعی در مورد شیخ مفید به تعریف از این عالم بزرگ پرداخته و او را انسانی با اخلاص در دین و اهل معرفت و شناخت، نصرت حق و دفاع صادقانه از ولایت و امامت معرفی کرده اند، در ادامه امام زمان(عج) برای ایشان دعا می‌ کند.

عضو هیأت علمی دانشگاه بین المللی آل البیت(ع) نیت خالص برای خدا را یکی از ویژگی های انسان های خدایی دانست و خاطرنشان کرد: در روایتی از پیامبر گرامی اسلام(ص) می‌ خوانیم که اگر غذا خودن و خواب شما با اخلاص باشد برای شما ثواب می‌ نویسند و از آن طرف روایت داریم حتی نماز بی حضور قلب موجب سرافکندی بنده می‌ شود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که خودسازی و ترک گناه و حتی مکروهات از ویژگی های سربازان امام زمان(عج) است، تصریح کرد: یک سرباز امام زمان(عج) که امشب با ایشان بیعت می‌ کند باید تلاش کند حتی عمل مکروه و مباحی هم انجام نمی دهد چون می‌ توان مباحات را هم با قصد تقرب به خدا انجام داد.

آیت الله حسینی قزوینی افزود: شما می‌ بینید در توقیع حضرت به شیخ مفید یک جمله ظریفی وارد شده و بیان شده است، علت فاصله بین و ما شیعیانمان این است که کارهایی که موجب کراهت ما هست را انجام می‌ دهند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم بیان داشت: باید بدانیم اگر گناهی از یک طلبه و سرباز امام زمان(عج) سربزند موجب شکستن دل حضرت می‌ شود بنابراین باید عهدی با ایشان ببندیم که کاری که موجب رنجش خاطر حضرت است را انجام ندهیم.

وی در ادامه با تأکید بر این که یاران امام زمان(عج) به دنبال نصرت و یاری حق هستند، گفت: یکی از بزرگترین وظایف امروز ما یاری حضرت صاحب الزمان است که بهترین مصداق آن دفاع از آیین و کیان ولایت و امامت و مذهب اهل بیت(ع) است.

آیت الله حسینی قزوینی تصریح کرد: امام صادق(ع) به تعبیر صحیح تاریخ، بیش از چهار هزار شاگرد دارد ولی در میان این شاگردان وقتی به چهره هشام بن حکم نگاه می‌ کند لبخند می‌ زند و می‌ فرماید: او با قلب و زبان و دستش یاریگر ما است؛ آیا ما هم کاری کرده ایم که این تعبیر را امام زمان(عج) در مورد ما به کار ببرند؟

وی در بخش دیگری از این مراسم با اشاره به سیل شبهات از درون و بیرون علیه شیعه خاطرنشان ساخت: هشام بن حکم کسی است که وقتی با مخالفان مذهب اهل بیت(ع) مناظره می‌ کند که 17 یا 18 سال بیشتر ندارد و به تعبیر امام صادق(ع) در مناظره آنچنان عرصه را بر فرد مقابل تنگ می‌ کند که حتی نمی تواند آب دهان را فرو ببرد.

رییس سابق شبکه ولایت در پایان با اشاره به این که به تعبیر رهبر معظم انقلاب فضای مجازی قتلگاه جوانان شده است، یادآور شد: پاسخگویی به شبهاتی که در این بین وجود دارد بی شک بر گردن من و شما است و باید با تقویت بنیه علمی خود در این عرصه به ویژه در مقابل جریان های انحرافی از جمله جریان احمد الحسن اقدام کنیم./1330//202/خ

تعداد بازدید : 7
ارسال نظرات